Le mini-festival Volcom Garden Experience est revenu en Europe avec un show incroyable à Frida’s Pier, Stuttgart en Allemagne. Des concerts, une exposition d’art, un marché créatif, du skate et des bonnes ondes étaient au rendez-vous le long de la rivière pour une journée d’été parfaite.

 

Les cinq membres de Marcoca ont chauffé la scène de la jetée avec leurs riffs de surf jazzy et décontractés qui ont mis l'ambiance parfaite sur le bateau en début d'après-midi.

Pendant ce temps, les visiteurs ont également pu jeter un coup d'œil aux œuvres des Volcom Featured Artists Chrissie Abbott, French et Bob Mollema, ou dépenser leur argent sur le marché créatif où de nombreux artistes locaux exposaient et vendaient leurs œuvres.

Shop the look

Alors que le soleil s’installait au-dessus de la rivière, Dead Elvis & His One Man Grave est entré sur scène pour enflammer le dancefloor et s’assurer que la consommation moyenne de boissons ne faiblissait pas. S’en est suivi une session de skate sur la Stone ramp devant la scène, pendant laquelle tout le monde était tellement chaud que des backflips dans la rivière n’ont pas suffi à se rafraichir…

 

Les Néerlandais de Mooon ont maintenu la bonne humeur ambiante avec quelques-unes de leurs chansons iconiques à base de surf et de picole, juste avant que le groupe SUCK, de Kassel en Allemagne, ne vienne faire perdre la tête à la foule avec des riffs mortels et leur punk acéré pendant que le soleil se couchait.

La fête a continué sur la deuxième scène, sous le pont de la célèbre péniche Wilhelm Knipscheer avec Iguana Death Cult qui a clôturé les concerts live par un show démentiel à en donner le mal de mer – à cause du moshpit dans le bateau évidemment.

Ensuite Maxcarpone a secoué la piste de dance, suivi par Theo Spazzatura et Vihgdohr Bocelli.

Si tu as manqué le Volcom Garden Experience à Stuttgart, n’hésite pas à booker dès maintenant ton voyage pour le prochain mini-festival à Breda aux Pays-Bas le 10 Septembre, au skatepark de Pier15 !

 

Merci à tous les exposants du marché créatif :

Daniel Trautwein, Jesqiat, Own skateboards, Plattenbau, Sophie Goergen, Andreas Lordache, Matthias Welker, Stephan Pöhlmann, French & Chrissie Abbott

 

Et un grand merci au capitaine et à toute l'équipe du bateau à Frida's Pier, à tous les groupes, aux exposants, aux petites mains, à l'équipe de restauration du Schräglage, à Swabian Madness, à Valerie Schmack, à Wax Cats Records, à Dominik Schneider, aux Volcom Team riders, au Volcom Store Stuttgart, aux Jiggy Brothers, à SOLO Skatemag, à Reflect magazine, à Lodown magazine, à Gonzaï magazine, et bien sûr, à tous ceux qui sont venus et qui ont rendu cet événement inoubliable !

VOLCOM GARDEN EXPERIENCE 2022 STUTTGART, GERMANY

About The Bands

IGUANA DEATH CULT 

Rotterdam-based fivesome Iguana Death Cult initially made their mark with giddy, hard-hitting garage punk and a miasma of acid-drenched psychedelics, only to blossom into an all-embracing unit that implements frameworks of post-punk, krautrock, new wave, soul and disco! 

Shop the look
Shop the look

SUCK

There must be something in the water in Kassel these days - the latest hairball this shabby little town spat out is a bunch of wasted no-goods called SUCK. Their straight forward magic potion containing pacy '77 Punk, early Sabbath-heaviness and the slime of sacred frogs from the Amazon jungle will make you go absolutly loco! 

 

MOOON

Way back, in the early 2013's, a new and loud sound was born in a little 
backyard barn in a far away town called Aarle-Rixtel. 
They were producing what they would call 'Good Music'. 
The brothers Tom and Gijs de Jong, and their cousin Timo van Lierop were feeling so groovy with their instruments, that they decided to form a new musical collective, called MOOON. 

  

 

Shop the look
Shop the look

 

MARCOCA

LSD is overrated. To embark on a colourful journey just play ‘Magic Drips’. This song reveals all the wizardry of the German band Marcoca who takes you on a magic ride thanks to their smooth bassline and an enveloping synthesizer. Between psychedelic rock and funk, the ending of the song will melt your ego and turn your inner being into pure bliss. 

 

 

DEAD ELVIS & HIS ONE MAN GRAVE 

Elvis... Dead? Yep, just believe me, he is!... Long gone dead and done but not just quite done!! The Memphis stiff is rockin’ like never before, back from the grave, alone and rawer and more primitive then ever! Takin‘care of business as a ONE MAN BAND! Dead Elvis without the Memphis Mob, Pills or Viva Las Vegas. Just one monster playing drums guitar and howlin’ like he’s got nothing to lose! This is primitive Rock & Roll as it is meant to be! Sounds that will wake you up from your hit parade nightmare! 

 

Shop the look

About the art exhibition

Shop the look

CHRISSIE ABBOTT

Chrissie Abbot is a designer, art director & artist from London. She creates bespoke content, imagery, and animation for brands utilising mixed-media for online & print. Always trying to put a happy spin on things, to be a ‘colourful interlude to all the negative imagery that we are constantly bombarded with’. With music being one of her biggest inspirations, it’s no surprise that her favourite format is still a 12” record sleeve. She exhibits artwork internationally and creates zines.  

 

FRENCH

Richard “French” Sayer is an artist, illustrator & art director. Creating artwork, illustration, graphics, design & art direction for the music industry, advertising, print, fashion, publishing and the skateboard industry. 

His artwork is often an illustrated nostalgic view of VHS horror movies, board games, fantasy book covers and heavy metal. His work is infused with a sense of humour, ultra detail and a bold sense of colour. 

 

Shop the look
Shop the look

BOB MOLLEMA 

Bob Mollema, Bennekom 1990, works as an illustrator, artist and musician. He mainly works on large projects where humanity, absurdity, desire and dishonesty are central. These elements form a cocktail that results in critical, sometimes humorous, illustrations that make people think. A recurring theme is archaic Europe and the way people spiritually dealt with nature, incorporating the often naive and pure style of the archaic peoples into his art. He mainly works with graphite and eraser because the roughness, coincidence, margin of error & the analogue aspect are in keeping with his search for purity and authenticity. It is an act of rebellion against the uniformity that is slowly but surely devouring the world.